L’èxit de l’eix comercial de la Rambla del Poblenou

El Poblenou és un barri que a principis del segle XX va consolidar-se com a zona industrial (principalment del sector tèxtil). Durant els anys 60 i 70 va patir un procés de desindustrialització que va facilitar la instal·lació d’empreses de transport, emmagatzematge i tallers al barri. A partir dels 90 es decideix revitalitzar la zona amb la construcció de l’Auditori, el Teatre Nacional de Catalunya o l’obertura de l’avinguda Diagonal. És durant aquesta època on cobra especial importància la reforma de la Rambla del Poblenou, que passarà a convertir-se en un dels eixos comercials més vibrants de Barcelona.

L’eix comercial s’allarga des del carrer Pere IV fins al Passeig de Calvell, sent una de les zones de la capital catalana amb menys locals buits disponibles. De fet, l’activitat econòmica és tan viva en aquesta zona de la ciutat que a les darreres dades disponibles no hi apareixia cap local buit:

Locals buits VS Locals ocupats

Locals buits VS Locals ocupats

Els locals són ocupats per comerços de proximitat i en podem trobar una gran varietat. Els més nombrosos són els restaurants, bars de tapes i cafeteries, que es nodreixen de veïns i visitants gaudint de l’ambient i l’ombra dels seus plataners:

Hosteleria i restauració a la Rambla del Poblenou

Hosteleria i restauració a la Rambla del Poblenou

El segon grup de comerços més nombrós és el de tèxtil i calçat, seguit de les botigues de  parament de la llar, decoració i mobiliari. El quart lloc l’ocupen els comerços d’alimentació: peixos i mariscs, forns de pa, xarcuteries, fruites i verdures o dolços i pastissos.

En aquest sentit, la regeneració urbana del Poblenou que ha permès passar d’una zona industrial a una zona de serveis ha suposat un impacte fortament positiu sobre les activitats socioeconòmiques de l’eix comercial. Per tant, deixeu-me fer un parell de recomanacions:

(1) Presteu atenció a qualsevol local buit disponible a la Rambla del Poblenou. Un local en aquest emplaçament és un bon punt a favor per a qualsevol negoci.

(2) Analitza els comerços del voltant. Hi ha molta competència? Bona senyal, això vol dir que hi ha mercat. I també presta especial atenció als detalls: què és el que triomfa? Què és el que falta? Els proveïdors són a prop o lluny? Què podries aportar als veïns de la zona que encara no tinguin?

En definitiva, escull bé l’emplaçament i el servei del teu proper negoci. Sembla un consell molt evident, però ja ho diuen que la informació és poder; i tenint en compte la quantitat d’informació i dades que tenim disponibles, aquesta elecció pot ser molt més acurada i centrada en la realitat, el que et permetrà estalviar-te molts maldecaps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *