Una de les prioritats d’EIXOS Economic Observatory és difondre la informació econòmica de les ciutats i els polígons d’activitat econòmica generada a partir de la captura directa de les dades i l’elaboració d’indicadors. En els últims 3 anys la premsa generalista i especialitzada ha publicat desenes d’articles a partir d’informes d’EIXOS que permeten millorar el coneixement sobre les activitats econòmiques i els locals buits a nivell de ciutat, polígon, districte, barri i eix comercial. Aquesta n’és una mostra:
-“Las calles se visten de uniforme”, El País 28/6/2015
http://eixos.cat/html/CallesdeUniforme.pdf
-“Els grans eixos comercials afluixen el pas”, Ara 24/5/2015
http://www.ara.cat/economia/grans-eixos-comercials-afluixen-pas_0_1363063720.html
-“Distribució dels eixos comercials a Barcelona”, TV3 16/5/2015
-“El Carmen y El Mercat, los barrios en la ciudad de Valencia con más riesgo de desertificación comercial”, Valencia Plaza 17/5/2015
-“La BCN más turística driba el monocultivo comercial”, El Periódico 3/5/2015
http://eixos.cat/html/ep_eixos_comercials.pdf
-“Un estudio evidencia que una de cada cuatro naves industriales de Montornès está vacía”, Revista del Vallès 19/3/2015
-“Montornès del Vallès detecta 67 naus buides i 106 locals buits”, TV3 18/3/2015
-“Montornès del Vallès detecta 67 naus buides i 106 locals buits”, Aldia.cat 18/3/2015
-“Cómo dinamizar los locales vacíos”, Urban Living Lab 13/3/2015
http://www.urbanlivinglab.net/locals-buits/
-“Tàrrega és el municipi de Catalunya que presenta el major índex d’Aprofitament del Teixit Comercial (IATC), segons un estudi elaborat per l’empresa Eixos”, Ràdio Tàrrega 17/2/2015
-“El ‘top ten’ comercial de Cataluña”, InfoRetail 15/2/2015
-“Som reutilitzadors i proveïdors de dades públiques”, Ajuntament de Barcelona 3/2/2015
http://opendata.bcn.cat/opendata/ca/interview-eixoscat
-“Barcelona empieza a estudiar la clonicidad de sus calles Comerciales”, La Vanguardia 2/2/2015
-“Indicadores para medir la salud del retail”, InfoRetail 1/2/2015
http://www.revistainforetail.com/revistas/inforetail21.pdf (Pàg 12-15)
-“El comerç de Barcelona resisteix amb un 83% de botigues obertes, El Periódico 13/11/2014
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/comerc-bcn-resisteix-amb-botigues-obertes-3683839
-“Manresa té el 87,2% dels locals comercials ocupats, 6% més que la mitjana catalana”, Regió 7 12/7/2014
http://www.regio7.cat/economia/2014/07/11/manresa-87-dels-locals-comercials/275245.html
-“El 81,2% de los locales comerciales catalanes está ocupado”, API Noticias 10/7/2014
http://www.api.cat/noticias/el-812-de-los-locales-comerciales-catalanes-esta-ocupado/
-“Cataluña cuenta con 33.602 locales comerciales vacíos, según un estudio”, La Vanguardia 9/7/2014
-“El 81,2% de los locales comerciales catalanes están ocupados”, El Periódico 9/7/2014
-“Cataluña cuenta con 33.602 locales comerciales vacíos, según un estudio”, Finanzas 9/7/2014
http://www.finanzas.com/noticias/economia/20140709/cataluna-cuenta-locales-comerciales-2709920.html
-“Els barris marítims, desert comercial de Tarragona”, El Punt Avui 2/6/2014
-“El comerç català ha entrat en fase de recuperació”, El Punt Avui 26/5/2014
-“El nucli urbà disposa de 2.187 locals comercials oberts i 448 de buits”, Lleida.com 20/5/2014
-“Un estudi destaca que els serveis comercials encapçalen l’oferta de comerç a la ciutat de Lleida”, La Vanguardia 19/5/2014
-“8 de cada 10 locals comercials de Lleida ocupats”, Cadena Ser 19/5/2014
http://cadenaser.com/emisora/2014/05/19/radio_lleida/1400453076_850215.html
-“Sant Joan Despí manté el seu comerç viu”, La Premsa del Baix 6/5/2014
http://lapremsadelbaix.es/economia/sant-joan-despi-mante-el-seu-comerc-molt-viu.html
-“El 84% dels locals comercials de la ciutat mantenen l’activitat”, El Far 6/5/2014
http://elfar.cat/not/6686/el_84__dels_locals_comercials_de_la_ciutat_mantenen_l_rsquo_activitat/
-“Tarragona registra una ocupació comercial del 75%”, Via Empresa 5/5/2014
-“Un estudi mostra que el comerç de Tarragona gaudeix de ‘bona salut’ i no té res a envejar al de Reus”, Tarragona 21 5/5/2014
-“Tarragona manté ocupats un 75% dels seus locals comercials”, Tarragona Diari 5/5/2104
-“El centre de Sabadell genera més atracció comercial que el de Terrassa segons un estudi”, Ràdio Sabadell 7/4/2014
-“El comerç de Sabadell és més atractiu que el de Terrassa”, iSabadell 6/4/2014
http://www.isabadell.cat/ciutat/el-comerc-de-sabadell-es-mes-atractiu-que-el-de-terrassa/
-“Uno de cada diez locales comerciales está cerrado”, Diario de Sevilla 26/2/2014
-“El comerç de BCN resisteix millor que el de Madrid”, El Periódico 20/10/2013
http://eixos.cat//news/news-28-bcn_mad_eixos.pdf
-“Mollet del Vallès genera atracció comercial”, Mollet a Mà 4/9/2013
http://molletama.cat/not/9004/
-“Mollet sitúa su comercio como polo comercial del Baix Vallès”, La Vanguardia 3/9/2013
-“Vilafranca pateix l’efecte de la persiana tancada”, Penedès Econòmic 1/9/2013
https://files.zyncro.com/7QB-UCQ
-“Manresa és la ciutat que genera més atracció comercial”, NacióSolsona.cat 25/7/2013
http://www.naciodigital.cat/naciosolsona/noticia/8369/manresa/ciutat/genera/atraccio/comercial
-“Estudien 3.000 botigues i conclouen que Manresa té molta més atracció que Vic”, Regió 7 22/7/2013
http://www.planol.info/documents/reportatge_regio7.pdf
-“Un informe revela que ‘només’ un 12% de locals de BCN estan tancats”, El Periódico 15/5/2013
-“Un estudi detecta un 14% de comerços buits a Girona”, El Punt Avui 5/5/2013
-“Nokia enriquirà els seus mapes amb dades de Planol.info”, El Punt-Avui 31/3/2012