El proppassat dimecres 22 de gener vam presentar, conjuntament amb l’equip de la regidoria de Promoció Econòmica, amb en Jordi Delgado al capdavant, l’Informe EIXOS Montornès del Vallès 2019.
Vam passar una estona molt agradable, pica-pica i networking amb els assistents inclosos. Aquí podeu accedir al videu de la conferència.
El proppassat dia 11 de desembre vam presentar la comparativa del comerç de Barcelona i New York a l’Ateneu Barcelonès. Aquí teniu la conferència completa.
L’antic convent del Centre de la Mercè va acollir el dimarts 26 de Novembre la 3a nit del comerç de Girona. L’espai, impressionant, va aplegar comerciants, veïns i autoritats, per celebrar que el comerç de la ciutat ve de lluny i és una activitat cabdal per l’economia i la xarxa ciutadana que va entrellaçant any rere any. L’Ajuntament de Girona, amb la voluntat de seguir cuidant i promovent el comerç de la ciutat, va encarregar-nos la realització del mapa comercial de Girona per tal de poder tenir un anàlisi acurat i actual de la situació del comerç de la ciutat i poder detectar amenaces i oportunitats. Té Girona una salut de ferro comercialment parlant?
Més de 30.000 establiments comercials han estat visitats, classificats i geolocalitzats a Manhattan, el principal “borough” de Nova York, durant el segon trimestre de 2019 per tal de realitzar aquest informe.
L’informe, que té en compte la pràctica totalitat de locals comercials presents a les plantes baixes de tots els carrers de Manhattan, analitza diversos aspectes:
– La distribució de l’activitat econòmica per sectors d’activitat comercial.
– Els diversos escenaris de salut comercial a nivell de barri, que permeten identificar les necessitats i possibles actuacions de preservació i dinamització de l’ecosistema comercial.
– L’atractiu comercial a nivell de carrer, en forma de ranking segons l’ Índex d’Atracció Comercial (IAC).
– La presència de concentracions de botigues amb elevada especialització comercial o clústers d’activitat econòmica.
Eixos visited, classified and geolocated every single retail store in Manhattan during the second quarter of 2019.
This report, which takes into account all 31,362 retail spaces in Manhattan, analyzes several aspects of retail in the borough:
– The distribution of economic activity by sectors of commercial activity
– The health of the retail throughout the borough, including unmet needs and the actions required to preserve and boost the commercial ecosystem
– The existence of concentrations of Commercial Attraction / Destination Retail areas at the street level, in the form of a ranking according to the Destination Retail Index (DRI).
– The location of concentrations of retail stores with stronger specialization, also known as clusters.