Quant a David Nogué

Eixos.cat founder & CEO | twitter: @ddnogue | e-mail: dnogue@eixos.cat | https://www.linkedin.com/in/davidnogue/

BARCELONA COVID19

L’IMPACTE DEL COVID19 AL COMERÇ DE BARCELONA

“Life is what happens while you’re busy making other plans.” (John Lennon)

A Eixos hem volgut contribuir amb dades a portar llum a l’escenari comercial  actual i el que encara ha de venir com a conseqüència del tancament de negocis. No ho fem amb afany alarmista, sinó perquè creiem que, amb escenaris construïts a partir de dades, és possible fer previsions més acurades i prendre decisions més adients.

Els propers dies, setmanes i mesos, anirem publicant un seguit d’articles per tal d’entendre l’impacte que tindran el confinament i el distanciament social en el comerç i les activitats econòmiques de les plantes baixes de les ciutats.

Com afecta l’aturada pel confinament al servei comercial? Com afectarà en un futur immediat, d’aquí a tres mesos? Quin serà l’escenari de salut comercial de les nostres ciutats d’aquí a un any? Quines mesures caldrà prendre per tal de revifar la més que probable caiguda de l’activitat comercial?

Aquestes, i algunes més, seran preguntes que provarem d’anar responent a partir de dades i d’indicadors de composició i salut comercial.

Continua llegint

L’Espai Huawei a Barcelona. Bite the Apple.

Des del digital Tot Barcelona se’ns va demanar l’opinió sobre l’impacte de l’obertura del nou Espai Huawei a la Plaça Catalunya de Barcelona i sobre com s’havia fet la tria del lloc.

Hem analitzat la tria del lloc a partir de les dades de composició de l’entorn comercial immediat i també d’una perspectiva a escala de ciutat.

Localització de l’Espai Huawei sobre la malla de locals comercials de Barcelona
(punts vermells).
Continua llegint

Barcelona Retail Turnover Rates

Barcelona Retail Map by Eixos.cat

Retail turnover rate, the change of economic activities to a particular urban area, varies based on a number of factors: the commercial attractiveness of the area, the real estate pressure arising from the expectations of the performance of an economic activity in the area, the sort of activity and degree of specialization of the businesses located in the area, etc.

Although retail turnover is a natural phenomenon and is a reflection of commercial vitality, very high turnover rates may result in the loss of a reference context and, as a consequence, the loss of retail identity in the affected area.

That said, this is a comparative report that does not go into assessing whether the rotations observed in Barcelona, even the highest ones, are “too much” or are detrimental to the business fabric.

To make this report, the Eixos.cat economic activities database has been used. This data base has been build from  visiting, classifying  and geolocating every single retail space in Barcelona on a regular basis once a year since 2012. The period established for the calculation of turnover rates is 2012-2018.

Read more

La rotació comercial a Barcelona

La rotació comercial, el canvi d’activitats econòmiques a una àrea comercial determinada, varia en funció de factors diversos (l’atractiu comercial de la zona, la pressió immobiliària derivada de les expectatives de rendiment d’una activitat a la zona, el tipus d’activitat i  grau d’especialització dels negocis de la zona, etc.).

Tot i que la rotació és un fenomen natural i és un reflex de la vitalitat comercial, rotacions molt elevades provoquen la pèrdua de context comercial de referència per a la memòria col·lectiva i, com a conseqüència, la pèrdua d’identitat comercial de la zona afectada.

Dit això, aquest és un informe comparatiu que no entra a avaluar si les rotacions observades a Barcelona, fins i tot les més elevades, ho són “massa” o resulten perjudicials per al teixit comercial.

Per a fer aquest informe s’ha fet servir la base de dades d’activitats econòmiques d’Eixos.cat, que ha visitat, classificat i geolocalitzat tots i cada un dels locals comercials de Barcelona regularment un cop per any des de 2012. El període establert per al càlcul de rotacions és el 2012-2018.

Continua llegint

Comerç i indústria units per un mateix escenari d’oportunitat. Montornès del Vallès.

El proppassat dimecres 22 de gener vam presentar, conjuntament amb l’equip de la regidoria de Promoció Econòmica, amb en Jordi Delgado al capdavant, l’Informe EIXOS Montornès del Vallès 2019.

Vam passar una estona molt agradable, pica-pica i networking amb els assistents inclosos. Aquí podeu accedir al videu de la conferència.

Continua llegint

Informe EIXOS Manhattan 2019

Resum executiu.

Més de 30.000 establiments comercials han estat visitats, classificats i geolocalitzats a Manhattan, el principal “borough” de Nova York, durant el segon trimestre de 2019 per tal de realitzar aquest informe.

L’informe, que té en compte la pràctica totalitat de locals comercials presents a les plantes baixes de tots els carrers de Manhattan, analitza diversos aspectes:

– La distribució de l’activitat econòmica per sectors d’activitat comercial.

– Els diversos escenaris de salut comercial a nivell de barri, que permeten identificar les necessitats i possibles actuacions de preservació i dinamització de l’ecosistema comercial.

– L’atractiu comercial a nivell de carrer, en forma de ranking segons l’ Índex d’Atracció Comercial (IAC).

– La presència de concentracions de botigues amb elevada especialització comercial o clústers d’activitat econòmica.

Continua llegint

EIXOS Manhattan Report 2019

Executive summary

Eixos visited, classified and geolocated every single retail store in Manhattan during the second quarter of 2019.

This report, which takes into account all 31,362 retail spaces in Manhattan, analyzes several aspects of retail in the borough:

– The distribution of economic activity by sectors of commercial activity

– The health of the retail throughout the borough, including unmet needs and the actions required to preserve and boost the commercial ecosystem

– The existence of concentrations of Commercial Attraction / Destination Retail areas at the street level, in the form of a ranking according to the Destination Retail Index (DRI).

– The location of concentrations of retail stores with stronger specialization, also known as clusters.

Read more